fbpx

Skontaktuj się z nami:

Szkoła

 
+48 720 009 000
info@surfpeople.pl

Lokalizacja:

Kemping Chałupy 3

Szkoła otwarta jest od 30 kwietnia do 20 września.

Sklep Surf People 

 
+48 720 004 000
sklep@surfpeople.pl

Lokalizacja:

Starowiejska 36, 84-120 Władysławowo

Sklep otwarty jest od 30 kwietnia do 20 września.

Surfco Kompała Jakub Kulczyński Bartosz spółka cywilna

Szymały 3

42-600 Tarnowskie Góry

NIP 6452554088

F-ONE Strike V3 – opis zmian i nowości


Kategoria: Wing,

wtorek, 18 kwietnia, 2023 share icon

Autor: Bartek Kulczyński



Nowa wersja winga F-ONE Strike V3 została zaprojektowana z wykorzystaniem najnowszych technologii i według rewolucyjnego dizajnu marki F-ONE. Niezależnie czy chcesz pływać freeride, freestyle, surfować, czy spływać z wiatrem, Strike V3 spełni Twoje oczekiwania w każdej z wymienionych odmian wing foila.

F-One Strike V3

Podczas prac nad trzecią edycją Strike, team R&D pracował nad nowymi materiałami, rozmieszczeniem tych materiałów oraz przebudową kształtu w celu poprawy wydajności oraz trwałości. Nad nowymi materiałami F-ONE od dłuższego czasu współpracował, z dwoma producentami wysoko jakościowych tkanin z Japonii (Tejin) oraz z Tajwanu. Efektem tych prac jest nowy materiał HiteX o dwóch gramaturach 158 g / 178 g oraz Tejin Technoforce o gramaturze 66 g. Warto dodać że F-ONE otrzymał wyłączność na wykorzystanie materiału HiteX 178 g w swoich produktach.

Prace rozpoczęły się od testowania nowych materiałów w starszym modelu F-One Strike V2, w taki sposób team Sail Engineering mógł w łatwy sposób ocenić jaki wpływ mają nowe materiały na zachowanie się winga. W kolejnym etapie testom zostały poddane różne ułożenia materiałów o zmiennej gramaturze. Kombinacje materiałów finalnie znalazły się zarówno na poszyciu jak i na tubach. Ciekawostką może być fakt, że do ukończenia prac nad rozmiarem 5 m2 potrzebne były aż 73 prototypy!

Materiał HiteX

Na tubach znalazł się nowy, bardzo odporny na rozciąganie i wytrzymały materiał o nazwie HiteX. Ze względu na zmienne naprężenia w tubach team R&D F-ONE wspólnie z producentem wysokogatunkowego poliestru opracował HiteX o wyższej gramaturze 178 g. Środkowa część tuby głównej, została wykonana z mocniejszego i sztywniejszego materiału HiteX 178g, natomiast końcówki tuby głównej i tuba poprzeczna są wykonane z materiału HiteX 158 g. Takie rozłożenie materiałów ma na celu maksymalne usztywnienie środkowej cześci tuby w celu uzyskania pełnej kontroli, stabilności oraz wydajności podczas pompowania. Ciekawy wydaje się fakt mniej sztywnych końcówek tuby głównej, które według projektantów F-ONE powinny być bardziej elastyczne, żeby lepiej odpuszczać szkwały, wydajniej pracować podczas pompowania i zapewnić maksymalny komfort podczas pływania.

Materiał Hitex w wingach F-ONE

Materiał Tejin Technoforce

F-ONE od kilkunastu lat współpracuje z japońskim producentem materiałów o nazwie Tejin Technoforce. W tym roku wspólnie opracowali materiał technoforce o większej gramaturze, w celu wykorzystania go na krawędzi spływu, która jest najbardziej eksploatowana w całym poszyciu winga. Mocniejszy materiał ma za zadanie wzmocnić krawędź spływu i ograniczyć maksymalnie zaburzenia, które powstają poprzez deformację tej części winga.

Nowy układ paneli

Przednia część skrzydła zbudowana jest z poziomych paneli, oddzielonych pionowym szwem, natomiast środkowe panele ustawione zostały promieniowo w celu jak najlepszego rozładowania naprężeń. Krawędź spływu wykonana została z materiału Tejin Technoforce o wyższej gramaturze 66 g. Małe promieniowo ułożone panele znajdują się również przy tipach, oraz na końcu tuby poprzecznej. Ułożenie szwów dokładnie w tym samym kierunku, w którym powstają naprężenia pozwala na zminimalizowanie rozciągnięć materiału do niespotykanego wcześniej poziomu.

Układ paneli w nowym wing F-ONE Strike v3

Szwy schodkowe

Schodkowe szwy pojawiły się początkowo w latawcach F-ONE z kolekcji 2023 i miały za zadanie wyrównywać sztywność pomiędzy szwami oraz materiałem. Dodatkowo ten rodzaj ułożenia paneli 'na zakładkę’ ma ograniczać podatność poszycia na deformacje. W Strike’u schodkowe szwy znajdują się na krawędzi spływu, oraz w środkowym pasie paneli.

Bandit XVI stagged seams

Dyfuzer

Na końcu tuby poprzecznej umieszczony został dyfuzor, który wykonany jest z twardego Mylaru oraz Dakronu. Taki element wzmacniający krawędź spływu poprawia wydajność całego profilu, stabilność oraz wytrzymałość.

F-One Load Difuser

Usztywnione rączki

Rączki zostały usztywnione, przy zachowaniu ich oryginalnego charakteru oraz lekkości. Nowe rączki dalej są bardzo wygodne, ergonomiczne i zapewniają odpowiednią elastyczność, dzięki czemu nadgarstek zawsze znajduje się w jednej lini z ramieniem.

F-One rigidified handles

Dwa osobne zawory

Kolejna bardzo ciekawa zmiana to dwa osobne zawory do pompowania tuby głównej i tuby poprzecznej. W wingu każda z tub jest narażona na inne obciążenia i siły podczas pływania, a brak systemu one pump umożliwia lepszą kontrolę ciśnienia. Największym plusem tej zmiany jest odchudzona poprzeczka, którą teraz możemy mocniej napompować (również dzięki nowemu materiałowi na tubach – HiteX) i uzyskać lepszą sztywność.

F-ONE dwa zawory inflate

Rynek wing foil nie zwalnia tempa, pojawiają sie nowe marki, a najwięksi windsurfingowi gracze rozpoczynają produkcję sprzętu do wing foila. Team R&D F-ONE tym razem miał naprawdę trudne zadanie, po tym jak przez dwa lata wyznaczali standardy produkując najlepszego winga na rynku. Zobaczymy jak będzie tym razem, charakterystyka i zmiany w nowym Strike’u wyglądają bardzo dobrze, a jak sprawdzą się na wodzie dowiemy się niebawem – za dwa dni odbieramy pierwsze sztuki w Polsce i od razu kierujemy się na testy na Półwysep Helski do szkoła wing foil Surf People!

FILM PRZEDSTAWIAJĄCY WSZYSTKIE ZMIANY

FILM W KTÓRYM ZOBACZYCIE KAWAŁ DOBREJ AKCJI NA STRIKE V3

Zobacz również

Ikona Surf People

Sklep

Kitesurfing - szkoła kitesurfingu
Ikona Surf People

Szkoła